22:11 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

واردات برنج

 ۸۰۰ هزار تن مازاد واردات برنج داریم
پایگاه خبری راد: امکان پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری برای ایام ۱۱ خرداد ماه سال ۱۳۹۸ به بعد، از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه (۲۸ اردیبهشت‌) به صورت اینترنتی و توسط مراکز مجاز فروش بلیت قطارهای مسافری انجام می‌شود.
۳ میلیارد یورو ارز دولتی در اختیار ۲ خانواده مشهور
پایگاه خبری راد: در یک سال گذشته بیش از ۱۰ هزار شخصیت حقیقی و حقوقی در مجموع مبلغی بالغ بر ۲۵ میلیارد یورو ارز معادل دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از بانک مرکزی دریافت کرده‌اند که از این مقدار، بیش از ۶.۸ میلیارد یورو در اختیار ۲۵ شرکت اول این فهرست ۱۰ هزارتایی قرار گرفته است.
شاعری: وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار برنج موفق عمل نکرد
پایگاه خبری راد: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیازی به واردات برنج تا یک سال آینده نداریم،گفت: بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی برای واردات برنج در واقع ضد تولید داخلی و ضد اقتصاد مقاومتی بود.
چرا کالای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومان ۷۰ درصد گران‌تر فروخته می‌شود؟!
پایگاه خبری راد: نماینده مردم لنگرود در مجلس کمبود سالانه برنج کشور را ۵۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: در حالی که نیاز کشور به واردات برنج حداکثر ۵۰۰ هزار تن است اما تا این لحظه بیش از دو میلیون تن برنج وارد کشور شده است، دیگر از دولت ناامید شده‌ایم و از همین جا از مقام معظم رهبری استدعا دارم و دست ایشان را می‌بوسم که این مسئله را یک جوری حل کنند.
 256 سورتینگ غیرمجاز در مازندران فعالیت می کنند
پایگاه خبری راد: احمد حسین زادگان بر لزوم نوسازی واحدهای شالیکوبی و سورتینگ جهت تکمیل خلاء‌ها و ظرفیت‌های خالی بخش کشاورزی در این حوزه تاکید کرد.
معافیت هند از تحریم‌های آمریکا علیه ایران
پایگاه خبری راد: روزنامه اکونومیک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد: آمریکا موافقت کرده هند را پس از آنکه واردات نفت خود از ایران را کاهش داده است، این کشور را از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران مستثنی کند.
برنج‌های هندی و تایلندی سالم‌اند؟
پایگاه خبری راد: مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درباره وضعیت سلامت برنج‌های وارداتی توضیح داد.
زیان ۲۰۰ میلیون دلاری صادرکنندگان برنج هندی به ایران
پایگاه خبری راد: ناتوانی یک شرکت ایرانی واردکننده برای پرداخت بیش از ۱۰۰۰ کرور (حدود ۱۴۰ میلیون دلار) مطالبه صادرکنندگان برنج هندی متعدد، علامت سوال را درباره امکان دریافت پول فروش برنج برای شرکت های هندی ایجاد کرده است.
برای کمک به کشاورزان مازندرانی، واردات برنج به استان ممنوع شود
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه برنج‌فروشان فریدونکنار با بیان این مطلب که اگر مسئولان می‌خواهند به کشاورزان و برنج فروشان مازندرانی کمک کنند نگذارند هیچ برنجی در طول سال به این استان وارد شود، تصریح کرد: مازندران به اندازه نیاز برنج تولید می‌کند و وارد شدن برنج به این استان موجب افزایش و چند قیمتی شدن آن می‌شود.
واردات برنج در فصل برداشت به کشاورزان آسیب می‌زند
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: لغو ابلاغیه ممنوعیت واردات برنج باعث شده تا در فصل برداشت شاهد واردات برنج باشیم که بیشترین آسیب را به کشاورز می‌زند.
انتقاد نماینده نور از واردات بی رویه برنج
پایگاه خبری راد:نماینده مردم نور در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات بی‌رویه برنج هشدار داد که واردات مجدد برنج پس از شهریور ماه می‌تواند ضربات سنگینی را به کشاورزی وارد کند.
امروز تعامل خوبی میان دولت و مجلس صورت گرفت
پایگاه خبری راد: نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست دولت در مذاکرات دریای خزر مدعی شد «سهم ما از دریای خزر کاهش پیدا کرده است» و خطاب به وزیر امور خارجه تاکید کرد: سوالات ما در خصوص دریای خزر هنوز باقی است.
لاریجانی علت واردات برنج در فصل برداشت را برخی محذورات کشور اعلام کرد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم لنگرود نسبت به واردات برنج در فصل برداشت برنج در استان‌های شمالی تذکر دارد ولی رییس مجلس دلیل این اقدام دولت را برخی محضورات کشور اعلام کرد.
کالای اساسی که دلار دولتی خورد؛ ۵ برابر هم گران شد!
پایگاه خبری راد: برنج که طی چهار ماه نخست امسال بیش از ۶۷۴ میلیون دلار ارز دولتی برای وارداتش صرف شده، بر خلاف آنچه از سوی مسئولان اعلام شد با افزایش حدود ۵۰ درصدی مواجه شده که پنج برابر گران تر از میزان افزایش قیمت برنج ایرانی درجه یک است؛ بنابراین دستگاه های نظارتی و متولی بازار باید با این تخلف آشکار برخورد کنند.
تلافی یک میلیارد دلاری ترک‌ها برای آمریکا
پایگاه خبری راد: ترکیه در پی تیرگی روابط با آمریکا و در اقدامی تلافی جویانه، روی واردات طیف گسترده‌ای از کالاهای آمریکایی از خودرو گرفته تا الکل به ارزش یک میلیارد دلار افزایش تعرفه اعلام کرد.